شاهزاده آرین میرزاییشاهزاده آرین میرزایی، تا این لحظه: 12 سال و 4 ماه و 9 روز سن داره

بقچه عشق

فرنی جدید برای پسر تنوع طلب مامان

1392/5/13 19:30
316 بازدید
اشتراک گذاری

               سلام گل گلک مامان

از غذاهایی که برای شما از 6ماهگی تا الان آماده میکنم وشما خیلی دوست داری فرنی بادوم هست.البته الان بعنوان صبحانه یا عصرانه 2الی 3بار در هفته برات میپزم .البته این اواخر زیاد مثل سابق تمایل به خوردنش نشون نمیدی.چه ولرم باشه چه سرد.کلی بهانه گیری میکنی تا اونو نخوری.

به خاطر همین بادوم رو برات توی غذاهای دیگه رنده میکنم .چون بادوم خیلی مغذی هست وبرای رشد شما مناسب.

اما فرنی هم غذای ملایم ومناسبیه وبا وضعیت مزاج شما بسیار سازگار.این اواخر سعی کردم راهی پیدا کنم تا تغییری در فرنی بدم تا  تنوعی بشه شاید موفق بشم اونو بهت بدم تا بخوری .این بود که کمی در مواد اون وهمینطور شکل اون تغییر ایجاد کردم گل پسرم خیلی خوشش اومد وخوشبختانه استقبال کرد.

علاوه بر مواد اولیه فرنی که پودر بادوم وآردبرنج (هردو مواد رو هم خودم درست میکنم )هست نشاسته هم اصافه کردم وبعد از پخت اونو داخل یخچال گذاشتم وبعد برش زدم.البته دورنگش هم کردم یعنی بخشی از مواد رو کاکائویی کردم.

خیلی انرژی گرفتم که پسر گل مامان خوشش اومد.سعی میکنم در غذاهای اصلی دیگه شما هم تغییرات لازم رو بدم تا تنوعی در اونها ایجاد کنم وپسر خوشگلم لذت ببره.نوووش جونت عزیزدلم.

اینروزا هم که هنوز مثه سابق جدا برای شما غذا درست میکنم اطرافیان بهم میگن چه حوصله ای داری فرزانه.اما به جرات میگم که چون با عشق به تو غذا میپزم هرگز خستگی رو حس نمیکنم  ...باور کن عزیزدلم که اینکار برام خیلی راحت ودلپذیره هر چند خسته کننده و وقت گیر اما پای عشق که وسط میاد همه چی رنگ دیگه ای میگیره ....البته منتی هم ندارم گلم وطیفه ای بیش نیست تقدیم به گل بینظیری چون شاهزاده آرین.

عاشقتم امیدم ودوست ندارم تا وقتی زنده هستم دردانه ام (مخصوصا چند سال اول حساس کودکی)غذای آماده یا رستورانی و...جز غذای خونه رو بخوره...اینم اعتقاد شخصی منه با احترام به عقاید دیگر عزیزانم.

اینم عکسش:

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (4)

فرزانه مامان آرین مهر
14 مرداد 92 7:56
دستتون درد نکنه چه قشنگ شده میشه مقدار مواد وطرز درست کردنش را هم بگذارید.




ویک چیز دیگه فرزانه جون منم تا یکسال ونیمگی غذا برای آرین مهر درست می کردم ولی الان غذای خودمون را طوری درست میکنم که اونم بخوره مثلا سرخش نمیکنم یا بهش اصلا ادویه نمیزنم فقط یکم زعفرون یا زردچوبه خیلی هم خوشمزه میشه این مال ظهرشه وبرای شبش یک چیز راحت درست میکم مثلا میگو ماهی یا جگر کباب میکنم .





ممنونم دوست خوبم شما لطف دارین.چشم جتما میذارم البته همینجا توقسمت نطرات.




از راهنماییت ممنونم دوستم.باشه منم سعی میکنمآرین مهر عزیزم رو ببوسین 100تا






















اینم دستور پخت فرنی برای دوست جونی ها که محبت داشتند واهمینطور ازم دستورش رو خواستهبودند فقط خیلی ببخشید دیر شد.


در اینجا اگر پیمانه رو یک استکان کوچک در نطر بگیریم فرنی برای خودتون هم درست کردین چون زیاد میشه.در اندازه کوچکتر فقط یه وعده برای نی نی میشه.


شیر 5پیمانه-آب 4پیمانه-نشاسته 1پیمانه-آرد برنج نصف پیمانه-شکر2پیمانه-گلاب 1پیمانه

بادوم پوست گرفته ورنده شده ریز 6عدد(البته اگه پیمونه کوچیک برای فقط نی نی درست میشه)
شیر ونشاسته رو جداگانه باهم هم میزنی وگلاب وآب وآرد برنج وشکررو هم جداگانه در ظرف دیگه.باید هر دو کاملا یکدست شودبعد هردو را باهم در یک قابلمه میریزی وروی حرارت ملایم گذاشته ومرتب هم میزنی تا کم کم سفت بشه وزیرش رو خاموش میکنی.


یه طرف جداگانه بردار ویک قاشق غذاخوری کاکائو بریز توش ویه قاشق هم آب تا کاکائو وآب باهم کرم یکدست شوند.از مواد فرنی که آماده شده حدود یک سوم یا کمتررو در ظرف کاکائو بریز وهم بزن تا یکدست شودبعد داخل طرف پیرکس چهار گوش یک ردیف مواد ساده ریخته شود ویک ردیف هم کاکائوییش.حالا طرف رو بذار داخل یخچال تاهم سفتتر بشهوهم سرد. بعد نیم ساعت از یخچال بیرون بیارو میتونی به سلیقه خودت برش بزنی نوش جان
توضیحاتش زیاده اما خودش خیلی راحته وزود درست میشه .در صمن موقع ریختن مواد در طرف پیرکس اصلا باهم قاطی نمیشن.













مامان امیرعلی
14 مرداد 92 14:15
خوش به حال آرین جون که مامان به این خوبی داره
منم خیلی کم حوصلممم حسودیم شد فرزانه جون


ممنونم دوست عزیزم شما لطف دارین.مطمئنا خودتون هم مادر فوق العاده ای هستین شک نکنین
دایی محمد
20 مرداد 92 14:38
ممنون آبجی جون .برای ماهم فرستادی خیلی خوشمزه شده بود
مرمر(مامی کسرا)
31 مرداد 92 0:57
عزیزم ماشالا هزار ماشالا پسر گلی دارید..ببوسیدش از طرف من...

راستی دستور این دسر خوشمزرو حتما بذار..منتظریماااا...


شما لطف دارید دوست عزیزم .ممنون به ما سر زدین.بروی چشم حتما
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به بقچه عشق می باشد