شاهزاده آرین میرزاییشاهزاده آرین میرزایی، تا این لحظه: 12 سال و 3 ماه و 30 روز سن داره

بقچه عشق

اندکی تامل....

1392/11/5 1:30
336 بازدید
اشتراک گذاری

 

سلام عزیز دل مادر

امروز متنی زیبارو یه دوست مهربون وفهیم برام مسیج کرده بودکه این متن خیلی برام ارزشمند بود وبا خودش پیام هایی زیبا برایم به ارمغان داشت.یه سری اعتقادات وباورهایی که خودم بصورت پرانده در ذهن داشتم ودوست داشتم در زندگیم اجرا کنم...وچند تاشون هم موفق شدم در زندگیم پیاده کنم خداروشکر... اما چند تایی هم در گذر زمان در زندگیم رنگ باخته بودند ومتاسفانه نا خود آگاه داشتند کمرنگ وبیرنگ میشدند...تا اینکه دریافت این پیام تلنگری بر من بود جهت بیاد آوردن ارزش های  کمرنگ شده در اعماق قلبم..خواستم اون رو در وبلاگت بگذارم تا  برای پسرم یادگار بماندوشاید خیلی ها هم چون من به این تلنگر نیازمندند.

پسر نازنینم...من خدا رو شاکرم که به من پدر ومادرفهیم  عطا کردمخصوصادر دامان مادر ی فهیم  پرورش یافتم که این اصول روبخوبی بهم آموخت...اما امروز فهمیدم انسان در مسایل تربیتی در گذر زمان نیاز به تجدید وتکرار دارد تا اصول نهادینه شده در تر بیتش به سمت وسوی فراموشی نرود...واین نیز برایم تجربه ارزنده ای بود...اوایل فکر میکردم وقتی با اصول صحیح تربیتی پرورش یافتیم همین مارا کفایت میکنداما امروز فهمیدم بد نیست هر از گاهی آنها را در اعماق وجودمون جستجو کنیم وجلایی به آن دهیم.خوشجالم که حداقل آنها را در گنجینه ذاتی خویش داشتم وآنرا تقویت کردم...وای به حالم اگر این ارزش ها از ابتدا توسط مربیان اولینم در من اصلا وجودی نداشت تا بخواهد تقویت شود.

اینم متن اون پیام:

 

کاش وقتی بچه هامون میرن مدرسه بهشون بگیم:

عزیزم من نمیخوام تو بهترین باشی...

من فقط میخوام تو خوشبخت باشی...

اصلا مهم نیست همیشه نمره هاتو20بگیری...

به جای 20میتونی 16بگیری اما از دوران مدرسه وکودکیت لذت ببر.

از "ترین "پرهیز کن...

خوشبختی جایی هست که خودت رو با کسی مقایسه نکنی...

حتی نخواه خوشبختترین باشی..

بخواه که خوشبخت باشی وبرای این خواستت تلاش کن...همین.....

من فکر میکنم از وقتی به دنبال پسوند ترین رفتیم ..خوشبختی از ما گریخت...

از 75/19لذت نبردیم چون یکی 20شده بود...

از رانندگی با پراید لذت نبردیم چون ماشینای مدل بالا تری تو خیابون بود...

از بودن کنار عشقمون لذت نبردیم چون مدرک تحصیلی وپول توی جیبش کمتر از خیلی های دیگه بود...

میخوام بگم خیلی از ما فقط به بهترین بیشترین وبالاترین چسبیده ایم..

ونتیجه آن نسل های افسرده وهمیشه گریان شد...

شاید لازمه تغییر جهت بدیم یا حداقل اچازه ندیم نحسی این پسوند "ترینها "دامن بچه ها رو بگیره....

شاد باشید

پسندها (1)

نظرات (6)

فرزانه مامان آرین مهر
6 بهمن 92 8:42
خیلی متن تامل برانگیزی بود(منم فیلسوف شدم )دستت درد نکنه مامانی واقعا همش واقعیته
کاکل زری یا ناز پری
8 بهمن 92 19:17
سلاممممممممم مامان آرین خوبی عزیزمممممممم؟ خیلی دلم برات تنگ شده بود پسر گلم چطوره؟؟؟ ماچش کن. پستت عالی بوددددددددد واقعا" راست میگی عزیزم . انشاالله ارین جون ب داشتن شما حتما در تمام مراحل زندگی احساس خوشبختی میکنه و فرد موفقی میشه
فرزانه (مامان آرین)
پاسخ
ممنون هانی عزیزم..شما لطف دارین به ما
مامان بهاره مامان امیرمحمد
9 بهمن 92 12:07
آفرین به مامان با ذوق و احساس و نگاه باز
مامان پارسا
12 بهمن 92 11:32
ممنون متنت خيلي قشنگ و تأمل برانگيز بود
نگاری
15 بهمن 92 21:07
واقعا متن جالبی بود خدا رو شکر که ترین ها تو زندگی من تاثیری نداشت و امیدوارم بچه هامونم بتونن بدون این ترین ها از زندگی لذت ببرن
niniweblog
تمامی حقوق این صفحه محفوظ و متعلق به بقچه عشق می باشد